Dersin Adı | Avrupa Çalışmalarında Yeni Yaklaşımlar ve Kavramlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 667 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri Avrupa Çalışmaları hakkındaki güncel teorik ve ampirik tartışmalardan haberdar etmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Avrupa Çalışmalarındaki güncel teorik ve ampirik tartışmaları incelemektedir. Ders içeriği, beş temel konu etrafında şekillenmiştir: (1) Politika yapımı hakkındaki tartışmalar (Yeni Alman liderliği? Yeni Juncker Komisyonu’nun etkisi); (2) Avro krizinin yönetimi üzerine tartışmalar (hükümetlerarasıcı ve yeni-işlevselci yaklaşımlar); (3) AB’nin dış politikası üzerine tartışmalar (Tek sesli konuşma? Ukrayna krizi, küresel ticari yönetişim ve enerji/iklim politikası örnekleri); (4) AB’nin dönüştürücü gücü üzerine tartışmalar (üye ülkelerde, özellikle Türkiye’de AB etkisi, Orta ve Doğu Avrupa’da üyelik sonrası uyumlaşma); (5) Genişleme, derinleşme ve farklılaşan bütünleşme üzerine tartışmalar (Genişlemeler daha derin bütünleşmeyi engelliyor mu? Farklılaşan bütünleşme AB’nin artan heterojenliğine çözüm olabilir mi; İngiltere’nin AB’den çıkması üzerine tartışmalar) |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | AB politika sürecinin teorik çerçevesi I | Special Issue Journal of European Public Policy (2013), vol. 20, no. 6 |
3 | AB politika sürecinin teorik çerçevesi II | Special Issue Journal of European Public Policy (2013), vol. 20, no. 6 |
4 | AB politika sürecinin teorik çerçevesi III | Kohler-Koch and Eising (1999) The Transformation of governance in the EU, ch. 1 and 2 by Cited by Börzel, T. A. and Heard-Lauréote, K. (2009) Networks in EU Multi-level Governance: Concepts and Contributions, Journal of Public Policy 29(2): 135-151 |
5 | Avro krizi yönetimi üzerine teorik yaklaşımlar I | Special Issue Journal of European Public Policy (2015), vol. 22, no. 2 |
6 | Avro krizi yönetimi üzerine teorik yaklaşımlar II | Special Issue Journal of European Public Policy (2013), vol. 20, no. 2. Cowles, Caporaso, Risse (2001) Transforming Europe: Europeanization and domestic change, New York : Cambridge University Press, 2001 |
7 | AB Dış Politikasını Kuramlaştırmak I | Virtual Special Issue Journal of European Public Policy (2015); Special Issue Journal of European Public Policy (2014), vol. 21, no. 7 |
8 | AB Dış Politikasını Kuramlaştırmak II | Virtual Special Issue Journal of European Public Policy (2015); Special Issue Journal of European Public Policy (2014), vol. 21, no. 7 |
9 | AB’nin dönüştürücü gücü I | |
10 | AB’nin dönüştürücü gücü II | |
11 | Genişleme vs. Derinleşme: Genişleme ve AB Bütünleşmesi I | Special Issue Journal of European Public Policy (2014), vol. 21, no. 5 |
12 | Genişleme vs. Derinleşme: Genişleme ve AB Bütünleşmesi II | Special Issue Journal of European Public Policy (2014), vol. 21, no. 5 |
13 | Sunumlar | |
14 | Sınav | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Makale ve kitap bölümleri ile slaytlar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 25 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 35 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 45 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 250 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. | X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. | X | ||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. | X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. | X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. | X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest